Tagasi    


1. Kunstnik peab Plain Air maalimist tegema niipalju kui võimalik. See hoiab teda vormis ka muudeks juhtudeks.

2. Maalimise eelduseks on hirmu puudumine. Ei tohi karta. Hirm teeb kõige suuremaid vigu.

3. Esimene mulje objektist on kõige tähtsam. Me unustame selle ära ja siseneme tihti tagumiste uste kaudu, aga peame minema peauksest, ukse valla lööma ja kogema seda esimest värvide tulva – see on pildi atmosfäär, gamma, õhustik, meeleolu. Neid värve, mis sealt vastu hoovavad, neid ei tohi tõlkima hakata, neid tuleb võtta kõiki korraga vastu!

4. Pildi alus toimub esimese kaheksa minuti jooksul.

5. Esimesed kaheksa minutit näeme sooje toone, need tuleb koheselt ka alusmaalingule kanda. Hiljem tulevad mängu ka külmad toonid.

6. Kiirus on väga oluline, siis pole aega hirmu tunda, ega vigu teha – tegeletakse kõige olulisemaga ja kohe!

7. Looduses maalides on kõige tähtsam värv, vormi võib ka mujal teha!

8. Kui pilti alustad, siis esimene kohtumine vaatega tuleb mälu järgi teha, see on värvi olemus, mis su sisse voogab, seda ei tohi enam üle kontrollida, seda tuleb esmamulje põhjal teha. Kõik järgnev on juba sinna muljepildi sisse tegemine.

9. Kui kunstiturul oleks visand kallim kui läbitöötatud pilt, alles siis hakkaksid inimesed kunsti olemusest ja väärtusest aru saama!

10. Kunstnikud alustavad tihti lõppeesmärgi koloriidist, aga peab alustama esmamulje koloriidist!

11. Värve ei tohi loodusest toorelt mahakirjutada, vaid vastupidi, neid tuleb neutraliseerida!

12. Plain Air ajal tuleb unustada kõik metoodikad ja teadlikud tarkused, et neist ei saaks piirajad ja takistused, need on omandatud enne loodusesse maalima minekut.

 

“Bato ja Aapo”, Foto: Olga Ljubaskina