Tagasi    


Mere maalimine, 6.07.2017.

Ma kas maalin hommikul või õhtul. Kogu päeva ei saa maalida, sest siis tuleb pilti koguaeg ümber teha vastavalt päikese muutumisele. Ka siis oleks raske, kui oleks tegemist nii öelda ideaal päevaga, kus ilmastik ei muutu. Aga ta muutub, pilved liiguvad, tuul tõuseb või jääb hoopis vaikseks.

PÄIKESE NURK.
PÄIKE 1.
Kõige paremini eksponeeruvad värvid looduses selles sektoris, kus päike jääb maalimisvaatest 45 kraadi vasakule. Olen seda aastate jooksul tähele pannud. Kui nüüd validagi pildi vaateks see parimate värvidega sektor, siis peab väga kiiresti töötama ja osa toone lihtsalt meelde jätma, sest kõik muutub kohutava kiirusega, eriti kui sellist dramaatilist olevust maalid, nagu meri.
PÄIKE 2.
Teine võimalus on maalida sektorit, mis on veidi edasi, kui 45 kraadi. See tähendab seda, et kui töö on poole peal või lõpujärgus, siis jõuab päike alles minu vaate suhtes 45 kraadise nurga alla. Tean, et kõlab keeruliselt, aga kursustel saan seda paremini demonstreerida.
PÄIKE 3.
Kolmas ja kindel võimalus on alla päikest maalida – siis on pilti alustades päike selja tagant, hea on värve mõõta ja paigale panna ja samuti pole karta, et valmimise jooksul tööle vari peale tuleb.

TÄNASTEST TÄHELEPANEKUTEST VEEL:
Tänastest tähelepanekutest veel: kui päike on mulle selja tagant ja pilt on koguaeg valguse käes, siis pean ma pintslitõmmete suuna valima sellise, et tehtavad kohad vastu ei läigiks. Sellega on asi selge olnud mul koguaeg, aga kui valida meetodiks tumedad pinnad kõigepealt ja tasapisi liikuda poolvarju suunas ja valgustatud pindade suunas, siis tuleb sisse üks huvitav aspekt. Tumedad pinnad saavad tehtud, aga päike on vahepeal edasi liikunud ja nüüd hakkan ma tegema poolvarjus olevaid kohti üle kogu pildi ja näen, et seda tehes tuleb pintslitõmmete kallakut muuta, et need vastu ei läigiks. Ja nii edasi, heledustesse jõudmisel on päike juba nii palju liikunud, et mu pintslitõmbed tulevad veel järgmise kallaku all teha. Kui sellest reeglist kinni pidada, siis saavutab selle, et pilti hiljem vaadeldes, vaatamata erinevate suundade all läikimisele, saab tõepärase tulemuse ikkagi – teatud nurga alt, kus tumedad pinnad ei läigi, vormivad need välja kõik objektid ja poolvarjud on kerge sametise läike all ja heledused on veidi suurema läike all – see kõik annab kokku ruumilise tulemuse.