Tagasi    


Kuidas üks portree alguse saab?

Alustasime VAATERAAMIST. See on ääretult vajalik abivahend üldise kompositsiooni paika panemisel. Papp oli kaetud “kõikide toonide seguga”. Kõikide toonide segu tuleb igal õhtul pärast maalimist mu paletilt. See läheb klaasist purki tärpentini veidi peale ja sulgen kaanega. Ideaalne aluspinna toonimiseks. Loomulikult sellest ei piisa, katsin krunditud papi üle ka retuššlakiga, aerosool kujul.

K O M P O S I T S I O O N

ESIMENE ETAPP:

Jagasime oma aluspapi press-söega pooleks: nii kõrguse kui laiuse. Aluspapile ilmusid neli ristkülikut. Seejärel leidsime iga neljandiku keskpunktid. Kui see kõik oli söega tehtud, siis tuli käiku vaateraam. Seda õhus hoides oma papi ees, asetasime keskpunkti kohakuti papi keskpunktiga ning samal ajal lähendasime või kaugendasime pappi nii palju, et äärmised piirid VAATERAAMI peal langesid kokku papi servadega. Nüüd saime klaasi peale ära märkida mahapestava vildikaga papi ülemise ja alumise piirjoone. Me saime vaateraamile enamvähem täpse aluspapi kõrguse ja laiuse suhte.

TEINE ETAPP:

Võtsime kätte ainult vaateraami ja vildika ning hakkasime otsima modelli asetust läbi klaasi. Kui korralik pea asend oli leitud, joonistasime vildikaga põhilised piirjooned klaasile.

KOLMAS ETAPP:

Joonistasime söega papile kompositsiooni kavandi klaasi pealt maha.

NELJAS ETAPP:

Viisime sisse parandused papi peal juba natuurist modelli vaadeldes.

V Ä R V I D

RAW UMBER:

Nüüd ja edaspidi, kui on tegemist tooni all aluspinnaga, sisi tuleb alustada aluspinnast veidi tumedama tooniga. Selleks sobib hästi Raw Umber. Kõigepealt leiame oma objektil ülesse kõige tumedama ja samas kõige suurema pinna. See ongi koht kust me oma pilti alustame. Siis leiame üles enamvähem sama tumedusastmega veel kaks pinda, mis on väheneva pindalaga, mis on vähem intensiivsed, mis on erineva kujuga, et ei tekkiks kujtlust segavat rütmi. Seda tegime täisvärviga. Seejärel teeme pintsli poolkuivaks ja jätkame sama Raw Umberiga, kuid pehmelt ja lahjemalt ehk kuivemalt.

BURNT SIENNA:

Selle värvi sissetoomisel tuleb meil mängu soe toon. Raw Umber oli külm toon, siis Burnt Sienna esindab meil selle väikese värvivaliku juures sooja tooni. Burnt Siennaga viime läbi sama asja – kõigepealt leiame ülesse paiga, kus see värv võiks esineda nö puhtal kujul, kõige intenssiivsemalt või ka kõige suurema pinnaga. Leiame seejärel talle veel kaks kaaslast väheneva pindala suunas, väheneva intensiivsuse suunas.

ZINC WHITE:

Kõigepealt teeme Raw Umberiga ja Zinc valgega helehalli segu, mis vastaks modelli mõnele puuduvale olulisele värvilaigule. Olles selle leidnud ja teinud, talitame samuti, nagu eelmiste värvide puhul: leiame sellele toonile kaks kaaslast, et oleks kokku kolm ühesuguse värviga kohta pildil. Siis püsib tonaalsuse kompositsioon koos, värvi kompositsioon koos. Edasi teeme sama Burnt Siennaga – segame valmis ühe uue heledamat sorti tooni, mis meil tervikust veel puudu oli. Ja jällegi üks staap, kodu, põhikoht ja siis kaks vallutatud baasi üle kogu võitlustandri.

Kui see kõik on tehtud, siis hakkame lähtuma ainult tervikust. Vaatame peegliga ja punase kilega, mida tervik tahab saada!